Potřetí učební téma jídlo a jeho výstupy, to jsou naše pravidla, neboli ekokodex k jídlu.
Setkání s ekotýmem v MŠ Brodek a s vedoucí naší společné školní jídelny přineslo vytvoření dotazníku pro rodiče obou škol a následně z podnětů rodičů nastávají ve stravování dětí velmi pozitivní změny.
V plánu jsme našli mnoho podnětů pro různé akce. Např. tvořeníčko s rodiči o jídle, Den matek jako osvětu Bio, fair trade a lokálních potravin. Vyrazili jsme na lokální kozí farmu Rozinka i na velký výlet s rodiči na bio farmu Pejškov a včelaře. Zřídíli jsme novou službu pěstitel a vybudovali vyvýšený záhon pro zeleninu.
Před analýzou jsme se o jídle učili, abychom uměli na některé otázky odpovědět. Pak jsme učební téma otevřeli znovu z jiného úhlu jako realizaci některých naplánovaných úkolů v plánu.
Při analýze jsme se hned všech dětí ptali, co bychom s tím mohli udělat. Nápady z brainstormingu jsme zaznamenali a spolu s dospělou částí Ekotýmu odpoledne přetvářeli do plánu. Pojmenovali jsme si cíle a k nim úkoly. Vše se v bublinách objevilo na nástěnce Ekoškoly. Fotografie z realizace, či dětské kresby znázorňovaly plnění plánu.
Po výukovém bloku tohoto tématu děti získaly vědomosti o jídle a mohly tedy společně odpovídat na otázky analýzy. Rodiče z Ekotýmu dostali otázky, které jsme následně rozstříhali a nalepily pod příslušné smajlíky. Bylo hned jasné, kde jsme na tom ve školce dobře a kde bychom s tím měli něco udělat.